söndag 2 januari 2011

Sista chansen...

.. att se Sir John Nettles som kommissarie Barnaby eller rättare sagt så har vi ytterligare fyra "Morden i Midsomer" att njuta av och det första kommer ikväll kl 21.00 i SVT. Och jag kommer att sitta bänkad för "Morden i Midsomer" är en av få stjärnor på TV-himlen!

Följande är klippt från svt.se:

- Det är slutet på en era för mig, men även om jag tycker att det är tråkigt att lämna ifrån mig Barnabys polisbricka så har han löst 200 fall vilket väl täcker vad han borde göra i modernt polisarbete, säger sir John Nettles.
Under fyra söndagar får tv-publiken se Sir John Nettles, som fick sin titel av den brittiska drottningen den 9 november i år, avsluta sitt arbete i Midsomer. Han kommer att ersättas av ytterligare en Barnaby, nämligen sin kusin John Barnaby, som spelas av Neil Dudgeon. Dudgeon har den svenska tv-publiken kunnat se i bland annat Ett fall för Frost (visad i SVT).
Om man räknar ihop samtliga mord som begåtts i Midsomer sedan serien startade och fram till säsong 13 är slut har 214 mord begåtts. Elva personer har dött på grund av en olycka, tio personer har tagit livet av sig och sju personer har, helt enkelt, dött en naturlig död.
Andra intressanta Morden i Midsomer-siffror är att den farligaste byn i Midsomer-området är Badger's Drift, som har det högsta dödstalet i serien. Totalt har 900 skådespelare anställts för att medverka i Morden i Midsommer-inspelningar och under alla år har mer än 21 000 statister ställt upp.

2 kommentarer:

  1. FÖRBASKAt..att jag inte läste ditt inlägg NU missade jag att se det

    SvaraRadera
  2. Men vi har ju så bra bredband ;) så du kan gå in på: http://svtplay.se/t/111847/premiar__morden_i_midsomer
    och se avsnittet när du vill!

    SvaraRadera