torsdag 14 augusti 2014

Kö i äggfabriken

Alla kycklingar i kull nr 4 samlade i och omkring matskålen.
 
I år har jag faktiskt god koll på höns, ruvningar och kycklingar. Men ändå blir det lite fel ibland. Som när jag trodde att det var kull nr 4 som skulle kläckas men det faktiskt var kull nr 5... Såg det när jag gick igenom mina anteckningar. I år har jag varit så smart att jag har ett anteckningsblock ute hos hönsen för att anteckna allt eftersom, vilket får till följd att när jag sätter mig vid datorn kan det glappa lite med minnet...

En av de 4 hönor som la sig sur igår 

I sommar har jag fått rikligt med ägg men just nu är det lite skralt med det. Orsaken är att 2 hönor fortfarande går med sina kycklingar och 6 har blivit sura! Då är det bara 4 kvar som ska stå för äggproduktionen. Så just nu är det lite trångt tycker en del hönor kring redena -nästan köbildning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar