tisdag 4 september 2012

Det tar sig

Mixa, Nala  och Svarte Petter idag
 
Allt eftersom min ischias blir bättre kan jag också börja rör mig mer och inser då vad min kropp tappat i styrka.
I veckan har jag börjat promenera med hundarna igen och med 80kg hund, dock fördelat på tre individer så kräver det en viss ordning i leden. Mixa och Nala som är vana vid både promenader och cykelturer bryr sig inte nämnvärt om jag tar med fler hundar. Det stora kaoset bryter dock ut om någon börjar leka, bitas och allmänt trassla med och mellan koppel och hundar -och det har Svarte Petter gjort med råge! Men i takt med att jag kan promenera normalt och att S P har lärt sig lite "vardagshyffs" så går vi nu på helt "normala" promenader! Mitt mål är att kunna cykla med alla tre men där är vi inte riktigt än...

Dock har Svarte Petter börjat kommunicera och lyssna och det underlättar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar