söndag 8 juni 2014

Skatreducering


Nu har en av skatorna fått kasta in handduken, närmare bestämt en av ungarna. I går när sonen plockade ner tvätt såg han en av skatungarna bredvid hundgården -ej flygfärdig... Gick och gruvade en stund i tanken att jag borde ta bort den och sedan var skatungen borta. Men så idag såg jag den åter -denna gång inne i hundgården. Svarte Petter som var ute satt bredvid den gapande ungen utan att bry sig nämnvärt -ibland blir man förvånad... I vilket fall som helst så tog jag mod till mig och tog fast skatungen och förpassade den till de sälla jaktmarkerna (där hönsäggen finns i överflöd ;-)



Därefter hängde jag upp skatungen på hönsburen och sedan dess har jag inte sett en enda skata i eller i närheten av hönsburen! I morgon ska jag återigen hålla utkik och är det så att jag iomed detta makabra sätt fått skatorna att hålla sig från hönsgården ska kycklingarna få komma ut... Men än är det för tidigt att sia utgången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar