söndag 28 oktober 2012

Fototriss 195

I veckans fototriss är temat: jag gillar. Eftersom jag gillar så många och så mycket så var det inte helt lätt, men jag tog ett tema som just nu är aktuellt. -Hundar!
De här tre bilderna visar hundar som fungerar i olika miljöer och med olika förutsättningar men även livsstilen som kan bli speciell när man gillar något, oavsett om det är hundar eller något annat som ligger en varmt om hjärtat!

Först ut kommer familjens tre hundar som ofta ligger i kökssoffan och myser. En positiv grej med många hundar i huset är att det syns när man städat, det negativa är att det inte syns så länge ;-)

På bild nummer två kommer Susannas hund som troligtvis varit döv hela sitt liv, vilket man inte märker. Nu börjar han bli gammal och har ibland mycket ont i lederna men här ser han så nöjd ut!

Avslutningsvis kommer en bild på Louise bil. Louise har samojeder som hon kör spann med. Den här gången hade hon dock bytt ut släden på taket mot något som enligt henne väckt en hel del uppmärksamhet på hennes biltur ner till Uppsala och Stockholm! Klicka på bilden så ser ni hennes bilprydnad bättre ;-)

Eftersom det snart är farsdag så har fototriss i samarbete med Coolstuff en tävling. Självklart är jag med där! Blir ni nyfikna på vad andra gillar i sina fototrissar så klicka här.

20 kommentarer:

  1. Fin triss! Den sista bilden sticker verkligen ut!

    Ja igelkottar är bara så söta. Hade livet svårt och välja utan vilka som skulle fotograferas, har xx antal till i lägenheten :)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar hundar absolut - de är trogna kamrater!
    Jag gillar också humorn i den tredje bilden - förstår att DEN väckte uppmärksamhet!

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där med städningen. Det är så härligt när det är nystädat, men det är snart ogjort tack vare pälsbollarna här hemma... :)
    Kul triss!

    SvaraRadera
  4. Kul med hundtema där sista bilden sticker ut! Fin triss!

    SvaraRadera
  5. Underbar triss ♥

    SvaraRadera
  6. Hundar är det mysigaste som finns :)
    Härlig triss!
    Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  7. Hundar gillar jag också ! De två första bilderna är för härliga. En triss jag gillar liksom texten därtill. Är kanske liiite tveksam till sista bilden. Vad i hela friden har hon som bilprydnad på taket ;-)

    SvaraRadera
  8. Gillar också hundar! De är helt underbara!

    Hoppas att du får en skön söndag.

    SvaraRadera
  9. Förstår att de var många som höjde på ögonbrynen :D Härlig triss

    SvaraRadera
  10. Ah, vovvar :) Mittenbilden är vacker. Mins föräldrar kör också hundspann.

    SvaraRadera
  11. Så klart att så fina hundar ska vara i "jag gillar"-triss.
    Första bilden gillar jag speciellt.

    SvaraRadera
  12. Fina hundar som ser ut att trivas där i soffan. Hundar är speciella, där har man en vän för livet. Ha en fortsatt fin söndag!

    SvaraRadera
  13. Annorlunda triss och det gillar jag.

    SvaraRadera
  14. Fin og andeledes triss.
    God kveld.
    Mormor

    http://www.starbear.no/mormor/2012/10/28/jag-gillar-var-oppgaven/

    SvaraRadera
  15. Hundar har blivit en livstil för mig, jag trodde aldrig att jag kunde ta till dem så nära hjärtat. Roliga och trevliga bilder du skriver så varmt om.

    SvaraRadera
  16. Ser mysigt ut där i soffan :)

    SvaraRadera
  17. Jag gillar också hundar - massor =) De är ju verkligen underbara och fina och gosiga...ja allt! =)

    SvaraRadera