lördag 6 november 2010

100 år


Idag skulle min farfar ha blivit 100 år. Det känns väldigt konstigt att jag bara var 13 år när farfar dog eftersom jag minns honom, farmor och Sandträsk så väl men det är nog så att man minns och präglas av sin barndom mer än man tror...
Idag när jag vattnade mina blommor så slogs jag av tanken att mina blommor ger mig många minnen av personer som betytt mycket för mig någon del av mitt liv. I farfars fall så har inga blommor fått mig att minnas farfar men många andra saker, bla att han fiskade och var ute i naturen en hel del, snickrade och gjorde konstverk samt skrev insändare till tidningar. När han satt i sin snickarbod inne i huset så tillverkade han knivar till oss, barn och barnbarn men som även tillverkades till försäljning men det tror jag ska få bli ett eget inlägg...

3 kommentarer:

  1. Blir varm i hela kroppen,när jag ser din bild Som påminner mig om min morfar och om en underbar tid FULLproppad med positiva minnen,som blir aktiverade ,när jag läser ditt inlägg och ser din bild

    SvaraRadera
  2. Tänk att du har sån koll! Tänkte okså på farfar i går men hade ingen koll på att han skulle fyllt hundra år.kram Ulrica

    SvaraRadera
  3. Min bror ringde igår och berättade att han fått släktträdet både på vår pappas och mamas sida.
    Det ska bli jättespännande att få ta del av dem. Konstigt att "så´nt där" var jag ytterst lite intresserad av när jag var yngre, men blir allt mer intresserad.
    Tyvärr minns jag bara min mormor och farmor.

    SvaraRadera