söndag 27 april 2014

Rave party i Grannäs!?

 
Dygnsrytmen känns nästan lite rave party-aktig -fullt ös medvetslös! Eller vad vet jag? Vi har nämligen inga rave partyn i Grannäs men lamning räcker gott för mig!

I går kväll var tanken att familjen med goda vänner skulle iväg till grannbyn för lokal pizzakväll. Insåg att det inte skulle gå ihop för mig tidsmässigt så jag blev hemma. Såg redan på eftermiddagen att det var flera lamningar på G. I natt innan jag kröp i säng efter midnatt hade jag instruerat och gett sonen aktuell fårhusstatus. Vi hann med lamm-matnings-passning hos tackan U med lamm samt att stänga in No med nyfött bagglamm. Vi hann även med att hjälpa tackan Saras victory med att förlösa ett stort bagglamm samt stänga in desamma i egen box. Fick mig drygt två timmars sömn innan mitt pass började igen. Ska nu gå ut för att göra mitt sista lamm-matnings-passning hos tackan U, fodring av får, hästar och höns innan mannen tar vid.
-Det är tur att vi bara har lamning en gång per år!

4 kommentarer:

  1. Jaa.. sicken en tur Det räcker ju gott å väl med ett Raveparty om året
    Du skall ju ta igen sömnbristen åxå..å det tar ju sin tid..

    SvaraRadera
  2. Imponerande att du lyckats engagera mannen också. Det kommer jag nog aldrig att lyckas med.

    SvaraRadera