söndag 14 oktober 2012

Fototriss 193

Tema för fototriss 193 är: så här ser det ut där jag är och det är hösten som ska dokumenteras. Denna gången var det ganska lätt eftersom jag hade med mig kameran ut under gårdagen. Så här såg det ut i Grannäs, Norra Ångermanland lördag 13 oktober 2012:

Gutetackorna håller sig hemmavid för att inte missa när jag kommer med hö. Två koltrastar kalasar på de sista rönnbären.

Byns jaktlag hade samlats för småviltsjakt, här är två av passarna.

Uppe i byn där gutebaggarna håller till ser man ända ner till sjön nu när löven fallit på många av träden.
 
Här hittar ni hur det ser ut för övriga fototrissar ute i Sverige och Världen.


12 kommentarer:

  1. Fin triss, den första bilden blev min favorit.

    SvaraRadera
  2. Det är fint i Grannäs, dom bilderna skulle kunna vara tagna här hos mig, igår hade vi till och med älgjägare bara en bit från huset!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder på hösten ifrån Ångermanland!

    SvaraRadera
  4. Fina höstbilder. Jag gillar den första med rönnbären mot tallarna i hagen.

    SvaraRadera
  5. Fin och härlig hösttriss!
    Första bilden blir min favvis.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Så vackert med det röda mot det gråa i höstlandskapet

    SvaraRadera
  7. Fin triss med fina höstiga färger. Det är ju verkligen vackert!

    SvaraRadera
  8. Ser att hösten kommit en bra bit på vägen hos dig. Fin triss

    SvaraRadera
  9. Riktigt fin hösttriss!

    SvaraRadera
  10. Snyggt! Den första bilden är sååå fin med dom röda färgerna!

    SvaraRadera
  11. Gillar också den översta bilden lite extra. Det bryter fint med det röda och gula i det som annars såg grått ut. Fin triss, kul att du fick med älgjägare!

    SvaraRadera