tisdag 24 mars 2015

Mjölkintag

En blomma till oss som är lite vissna i dag ;-)
 
Så har det då hänt igen att jag fått i mig mjölk. Har ingen aning från var men just nu ligger glass högst på listan över misstänkta produkter... De senaste två dagarna har jag haft magknip, kramp i magen och feber. Skulle ha jobbat idag men jag uteslöt det då jag inte visste om jag skulle stå på benen i dag. Nu är det ju inte bara det att om jag kan jobba eller ej, det som är jobbigt är att folk bara tror att man blir lite "orolig" i magen. Ja, ibland har jag tur att bara bli "lite orolig" magen men jag kan lika gärna bli sängliggande i flera dagar... Privatpersoner har oftast bra koll på allergier och vad livsmedel innehåller och vet man inte brukar man fråga innan man serverar. Men det som gör mig irriterad är att jag oftast möts av ett ointresse och okunskap av professionella på restauranger och caféer -det är ju faktiskt deras jobb!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar