fredag 4 december 2009

Lyckade och mindre lyckade julklappar...


Dom flesta jular firade vi hos mormor i Vitvattnet...

Kom ihåg denna julklapp när jag häromdagen lyssnade på ett radioprogram om mindre lyckade julklappar...

Jag skulle gissa att jag var 4-5 år och jag och pappa hade varit på Normans färg i Holmsund och jag hade köpt en julklapp till mamma. Och vad var det då jag hade köpt? Jo, jag hade hittat en parfymflaska, inte så stor men med rosett runt halsen och så låg den i en lila sammetsask, jag minns än hur fin jag tyckte den var. Vad jag inte hade tänkt på och som jag nog inte tyckte spelade så stor roll var hur den luktade. Samma år åkte jag, mamma, min syster och mormor in till Umeå på mellandagsrea och alla hade vi "stänkt" på oss lite parfym från flaskan med rosett runt halsen och i nästan varje butik vi var in i ställde man upp dörren på vädring!
Det var inte den bästa julklappen och den användes bara en gång men det är nog en av de julklappar som familjen kommer ihåg bäst...

6 kommentarer:

  1. Kul läsning! Hälsningar från Helen i Tavelsjö!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Har varit in o tjuvkikat på dig blogg tidigare o tycker att den är mysig....skulle gärna se lite fler bilder på djuren i din "djurpark". Sitter ju själv o fantiserar o drömmer om att någon gång ha djur på gården o vill då ha landtraser. Det kanske blir Hedemorahöns till våren, har du kycklingar över så vet du var du kan vända dig...
    Susanne i Långviken

    SvaraRadera
  3. Hej på er, kul att ni "tittat in". Bra att veta att du Susanne är intresserad av kycklingar, tyvärr blev det en massa tuppar i höst men det blir ju bli några goda middagar istället ;)
    Christina i Grannäs

    SvaraRadera
  4. Marianne Mannberg4 december 2009 kl. 19:02

    Hej Kicki!!

    Det är klart man läser din blogg..

    Man vill ju veta vad som händer i byn.

    P.S titta på idol ifall du hr tid. Emma sitter på 11:e raden......

    // Marianne

    SvaraRadera
  5. Oj, bäst man bänkar sig framför TVn

    SvaraRadera
  6. God morgon :0) Det du berättar om ,triggar igång mina minnesresenärer, som börjar röra på sig Och jag till att minnas julklappar och presenter jag fått av barnen ler stort vid minnet Önskar dig en RIKTIGT avkopplande och LUGN helg Kram Inger

    SvaraRadera