fredag 26 mars 2010

Hästhelg

Ovan min nya ridhjälm och nedan dotterns gamla.

Förra helgen hade jag och M en riktig hästhelg. På fredagen höll M ridlektioner utanför Östersund och jag följde med som sällskap, kamerakvinna och chaufför, allt i en mix utifrån stundens behov. Det var intressant och lärorikt att iakta när andra red lektion och att titta med helt opåverkade ögon eftersom både ryttare och hästar var för mig helt nya bekantskaper!
Under lördag och söndag gjorde vi det som egentligen var anledningen till vår jämtlandshelg, nämligen träff med islandshästföretagarna och Dille istölt. Ni som känner mig kan ju höja ett undrande ögonbryn över det här med islandshästföretagande och helt rätt, jag har ingen turridning eller ridskola men med tanke på att hästarna och de övriga djuren i lagårn tar upp ca en halvtid så känns det som att även hästarna och hästintresset på sikt bör dra in lite pengar men det blir ett kommande kapitel i mitt liv... Istölten var i sig också en utbildning men kanske nog så mycket ögonfröjd med VM-vinnare och avelshingstar av mycket hög klass! Jätteroligt att se.
Det blev även lite shoping, bla en ny ridhjälm till mig. Alltså, jag måste ju ha haft det himla roligt sedan jag började rida för jag upptäckte att min gamla hjälm troligtvis är 17-18 år (tiden går fort när ma har roligt) och hjälmar ska bytas ut med jämna mellanrum, en del förespråkar så ofta som 2-3 år... Dvs det var hög tid för byte! Nu när jag tittar på hjälmen så är den av samma modell som dotterns gamla -hon är nog delvis stöp i samma form som sin mor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar