lördag 29 december 2012

Tvärdött och nytt liv

Så hände det som ibland händer, tyvärr! -datorn "tvärdog"! Efter att jag släkte ner datorn 22 december har den varit stendöd! I torsdags lämnade vi in den och i går fick vi veta att den är helt väck men hårddisken är intakt så den går att överföra till en ny. Så nu återstår att införskaffa en ny men det är inte prio 1 för vi är inte helt strandsatta. Har just betalt mina sista räkningar för året genom att använda dotterns (minst sagt lynniga) dator (kanske därför hon inte använder den och kände att hon kunde avvara den...?) 

I torsdags så möttes jag av ett litet bääää när jag öppnade lagårdsdörren för att gå och ge kvällshö till djuren. Då hade Svala inte helt oväntat fått ett litet bagglamm. Han ska få det passande namnet: Under. Trots att det var under minus 20 grader så verkar han ha klarat sig bara bra. I förmiddags när jag var ute hos fåren hade han lagt sig mitt mellan mamma Svala och en annan tacka -helt täckt av deras ull ;-)

2 kommentarer:

  1. Det var ett fyndigt namn! Kicki! Köp en Mac! Dom krånglar aldrig =)

    SvaraRadera
  2. Oj grattis till den lille, nog är det bra med ull kalla dagar:-) Gott nytt år till dig och din familj från oss! Hälsningar från Annelie.

    SvaraRadera