onsdag 25 november 2009

Upplyst


Eftersom jag vet hur det brukar vara det här med adventsljusstakar så satte jag mig med fyra stycken i söndags. Jag kollade att ljusstakarna fungerade (vilket jag har för mig att två inte gjorde i januari) och alla fyra lyste. Sedan kom steg två: att få hela glödlampor till alla och då lyser helt plötsligt bara en! Jamen nog kan man ju hålla sig för skratt... Så fram med mina små skruvmejslar som jag fick av pappa när jag flyttade hemifrån för 22-23 år sedan (huset mest använda verktyg som inte är oljiga) och så "pillade" jag på dom där små metallblecken nere i ljusen (jag drog ut kontakten först!) och vips så lyste alla stakar. Men jag vågar inte riktigt tro att det kommer att fungera hela december ut för det finns nog inte nåt mer "lynnigt" än adventsljusstakar!!!

1 kommentar:

  1. Snygg adventsstake Och vad bra den passar i rummet Där den står :0)
    Inga av mina 2 stakar funkar Jag får väl plocka fram min lilla skruvmejsel och göra som dig Pillra lite på metallblecken och se om oxå jag får till det Har ju mina farhågor förstås Men bara för att eventuellt få bli lite överraskad över..att..om jag nu fixar till det Är ju värt ett försök

    SvaraRadera