lördag 19 juni 2010

Kungligt bröllop

Det har väl inte undgått någon i Sverige att kronprinsessan Victoria och prins Daniel gift sig i dag. Det är faktiskt det första programmet jag sett som knutit an till brudparet. Det är med ett stort vemod som jag sitter och tittar och jag vet att jag inte är ensam om att förknippa det svenska kungahuset med min mor. Min mamma är sedan 9 år död men hon hyste en stor vördnad och beundran för det svenska kungaparet och dessutom var hon lite lik drottning Silvia till utseendet. Hon kunde det svenska kungahuset utantill, man kan säga att hon var vår familjs Herman Lindqvist.

2 kommentarer:

  1. GOD morgon
    Såg en liten snutt av själva vigselcermonin
    och slogs av HUR naturliga och ömsinta de var mot varandra.Som din mor var min morfar Han skrev dessutom ett brev och grattade "gamle" kungen när han fyllde år
    och om jag minns rätt så fick han ett svar
    Morfar gillade att hänga med och hans nyfikenhet om/över livet och människorna i den drev hnom framåt att ta reda på saker Han lärde sig engelska per korrenspondans Då var han 65-70 år någonting.Jag gillade min morfar han var en öppen och lyssnande människa
    Anar att din mor var vacker på många sätt
    Det kan jag ju se och höra på de "frukter" hon lämnat efter sig
    Ha en BRA dag

    SvaraRadera
  2. jaa...hon var faktiskt lite lik silvia. jag missade faktiskt sändningen igår.. men nu kan man ju inte missa alla klipp på teven iaf...=)

    SvaraRadera