onsdag 9 juni 2010

Mitt sommarlov

Snacka om nostalgi: Anita Hegerland som sjunger "Mitt sommarlov". Klicka på namnet och sätt på volymen. -Det är min barndoms somrar!

Hittade en hel del fakta om norskan Anita Hegerland, här nedan har jag klippt från Wikipedia:
"Anita Hegerland slog igenom som barnstjärna i början av 1970-talet och blev i Sverige känd för sånger som "Mitt sommarlov" och "Trollkarlen Lurifix", båda utgivna 1970 på albumet Mitt sommarlov. "Mitt sommarlov" gick in på Svensktoppen där den låg i elva veckor, varav sju veckor på förstaplats. Hon var då nio år och den yngsta artist som legat på Svensktoppen."


1 kommentar:

  1. Hej NOG minns jag både låten och längtan till sommarloven Då var sommaren längre,tiden var annorlunda INTe för att jag vet varför Men man hann mer DÅ.Nu tycker jag inte sommaren har mer än börjat så är den slut
    och allt det man hann förut,är ett minne blott
    Som jag plockar fram lite då och då för att känna efter och minnas hur det var.Då när man hann allt det där,när sommaren var lång Visst är det märkligt med tidens gång
    Var rädd om dig du idoga qvinna Vi ses väl någon gång :0)när tiden är på din sida

    SvaraRadera