torsdag 3 februari 2011

Lilla M

Tänk vad tiden gått fort, kattungarna är nu 8,5 vecka. När dom var drygt 5 veckor började dom gå på låda och aktivt söka annan mat än den som mamma Myssla gav. När dom var 6 veckor var dom mer eller mindre rumsrena. I veckan har dom börjat "ränna" runt hos fåren och ute i snön. Det är helt otroligt vad det tar tid att göra bort djuren morgon och kväll ...

Har flera gånger tänkt ta kort på kattungarna. Igår tog jag dessa bilder på Lilla"M", korthårig honkatt. Hon är ganska lik sin mamma på det sättet att hon är försiktig och eftertänksam. Nästan alltid är hon sist med att stiga upp när jag kommer. Senaste veckan har dom fått rått kött och "pojkarna" kommer direkt fram medan Lilla "M" sitter kvar och iaktar. Idag var jag nästan rädd att hon inte skulle hinna vara med och få sig någon smakbit så jag lyfte ner henne. Hon nosade och luktade och nosade och luktade igen. Sen satte hon sig en bit ifrån sin skål och tittade. Till sist började även hon att äta och döm om min förvåning när hon helt kallt lägger fram tassen och markerar när dom andra funderar på hennes mat. Sedan gick hon till en av "pojkarna" och åt upp de två bitar han hade kvar!

Nedan lilla "M" när hon klättrar ner från deras säng och som alltid sist...

  



1 kommentar:

  1. Såå fina dom ÄR Dina kattungar ÄR så sugen Vill så gärna..men

    SvaraRadera