tisdag 26 november 2013

4 veckor kvar

Nån gång i min önskan över en planering som skulle hålla fanns att utebelysningen till granen i detta läge skulle vara klar och det enda som skulle fattas var att stoppa i kontakten!...
 
Det är nu 4 veckor kvar till jul och idag var det inga direkta julvibbar som blåste över bygden, hade jag bott närmare kontoret hade jag faktiskt krupit hem på alla fyra! Det var glashalt och underkylt regn när jag slutade jobbet. Tack och lov så hade jag ett möte efter som gjorde att jag stannade. Dotter började dock köra hemåt om än sakta men ändå... Just utanför tätorten såg hon en bil som sladdade iväg och stannade hängande tvärs över ett dike. Sedan passerade hon en av våra grannar i en lång uppförsbacke där dennas bil bara stod och gled, men eftersom det var så halt så vågade hon inte stanna i Nylibacken. När hon kom överst i backen stannade hon och inväntade bättre tider, dvs sandbilen som dock lyste med sin frånvaro... Men det dröjde inte alltför länge så kom en traktor och sandade backen tätt följd av de bilar som haft svårt att ta sig upp -så även grannen. Uppe på "fjället" hade nederbörden varit något kallare så där var det inte fullt så halkigt. När jag vände hemåt två timmar senare var läget något bättre på "92an" men i övrigt lika blött och halt. Men med låg och jämn fart kom vi oss alla hem till slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar