torsdag 25 september 2014

Höstens evighetsprojekt

 
Höstens evighetsprojekt är min enda rabatt dvs den som finns framför bron. För några år sedan när jag la ner trädgården så flyttade jag de växter som jag ville ha kvar till denna rabatt. Tyvärr så följde randgräs med... Randgräs är jättefint men en förädlad variant av kvickrot dvs den sprider sig hejdlöst! Så veckans arbete är att rädda de växter som jag fortfarande vill ha kvar och slänga allt randgräs till hästarna. Så jag hackar mig fram med spaden i rotklumparna och försöker bena ut plantorna från randgräsets rötter, än återstår många timmar...

2 kommentarer:

  1. Jobbigt men roligt när det väl är klart! Till våren syns lönen för mödan. Fin jätterams ser det ut som du har.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jätteramsen är både vackra och tacksamma!

      Radera