tisdag 13 oktober 2015

Mulans glädje

Mulan som väntar på att man ska komma och klappa henne
 
Vår katthona Mulan har varit borta och det är ju inget ovanligt för att vara henne, att vara borta någon månad nu och då under sommaren. Men i år har hon varit borta sedan i våras. En gång i början på augusti tyckte jag att jag såg henne men när jag ropade fick jag varken något svar eller någon katt som kom...
Men så i går kväll vid 8-tiden när jag körde hem i mörkret och hade ca 2 km kvar såg jag en mörk katt springa över vägen. Jag stannade, klev ur och lockade. Och vilket svar jag fick -full kattkonversation! Det tog nog någon minut innan Mulan kom fram till mig så att jag kunde lyfta upp henne. Men så glad och lycklig katt som Mulan var går knappt att beskriva. Och som hon pratade :-)
Jag tog med mig Mulan i bilen. Kändes lite oroligt då hon aldrig åkt bil tidigare men hela vägen hem stod hon mellan framsätena och pratade och trampade med framtassarna. Väl hemma släppte jag ut henne ur bilen och då sprang hon före mig till lagårn, men inte hela vägen utan hon väntade in mig halvvägs. Sedan bar det raka vägen in till varmrummet där katterna bor och även får mat.
Sedan dess har hon varit hemma med sina numera vuxna döttrar och kommer springande och kurrar så fort hon ser mig. Fortfarande blir jag GLAD bara av att tänka på Mulans glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar