måndag 19 oktober 2009

Glädje

I går var det yoga igen och det är verkligen roligt och utmanande men på ett lugnt sätt -passar mig helt perfekt!
Jag har lånat några böcker från biblioteket för att kunna göra lite övningar hemma (har inte hänt än....) och läste i går kväll följande rader:

"De lyckligaste människorna är det som gör det de gör med glädje."

Lite snabbt översatt betyder det att även om man gör saker som man inte tycker om så ska man försöka se det positiva eller vackra i det man gör. Tex om man dammsugar så ska man tänka på hur fina golven är eller hur fint det blir när jag är klar...
Ja, jag ser att yoga är som gjord för mig men jag tror att fler i huset ska börja med yoga så att vi kan dela på allt det roliga -delad glädje är dubbel glädje!

1 kommentar:

  1. GOD morgon.Hmmm då kanske man skall ställa sig frågan Varför man inte tycker om det man inte gillar Det kanske inte sitter i det yttre görandet om man så säger Utan i det inre motståndet För att man hellre vill göra något annat som man gillar mer.Så om man gör en sak i taget och är närvarande i det man gör Då kan ju inte tankarna på det man hellre vill göra, ta plats.Så yougan är en närvarogrej då Inte dumt alls Det är det som är så bra med att läsa andras inlägg Man får igång den annars lite trögflytande tankeverksamheten Det blir trefaldig glädje ju Vi läsare får ju oxå en släng av glädjesleven..Allt gott till dig Inger

    SvaraRadera