tisdag 27 oktober 2009

Telefonförsäljare

Fick just ett samtal från Dagens industri och dom ville sälja en prenumeration och jag avböjde, försäljaren tackade och önskade mig en bra dag. Då är det nästan okey med försäljare. Jag tycker att det är massor med försäljare som börjat vara riktigt otrevliga och man får verkligen strida för att tacka nej och när man tackat nej och dom förstått att det verkligen är ett nej så får man luren i örat, inte ens ett "hej då". I somras blev jag uppringd av en försäljare som ville sälja annonsplats till vår camping. Från att i inledningsskedet blivit erbjuden annonsen för ca 4000kr så var vi nere i 500kr innan samtalet led mot sitt slut men när försäljaren insåg att vi ändå inte ville annonsera hos deras företag så skrek han i mitt öra: -Fortsätt då med era stenålders metoder, fortsätt skicka röksignaler!

Om det nu måste finnas telefonförsäljare i denna värld så kan dom väl vara trevliga dom också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar