fredag 1 oktober 2010

”Lyckan, kärleken och meningen med livet”.

I dag har Lyckan, kärleken och meningen med livet premiär på våra biosalonger runt om i Sverige. Jag kommer inte att rusa dit men jag kommer helt klart att se den om inte annat  på DVD. Jag har just läst ut boken, det tog mig oootroligt lång tid att läsa ut den -nästan ett halvår... det tog kanske så lång tid eftersom den inte var helt lätt att smälta. Men jag tror kanske att den kan vara bättre och mer "lättsmält" som film sen är det ju bara så att jag älskar filmer med Julia Roberts!
Filmen är baserad på Elizabeth Gilberts storsäljande memoar med samma namn. Orginalets titel, Eat, pray, love.

Efter en slitsam skilsmässa, en depression och en turbulent kärleksaffär bestämmer sig Elizabeth Gilbert för att söka efter det hon verkligen vill med livet.
För att på allvar ge sig själv tid och utrymme för att finna sig själv bestämmer hon sig för att alldeles själv ge sig ut på en lång resa. Vi får följa med på hennes reseäventyr. Hon börjar i Italien där hon lär sig konsten att njuta, i Indien konsten att nå sinnesro och i Indonesien att hitta balans.
En intensiv, känslig och underhållande memoar om att finna sig själv och allt som kan hända när man tar ansvar för sitt eget välmående.

Julia Roberts i Lyckan, kärleken och meningen med livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar