måndag 11 januari 2010

Det löser sig...

När man varit borta ett tag så är det alltid något som hänt här hemma. Det som jag upptäckte den här gången var att min vita socka som försvann när jag packade till Åre låg under köksbordet -väl tuggad! När hela familjen packade förra helgen gick Nala, vår stövare och övervakade allt vi gjorde.  Hon ville helt klart skapa sig en uppfattning om läget! I denna förvirring som rådde innan vi åkte plockad Nala åt sig ett "minne", så nu vet vi var den tog vägen...


Min fd vita socka...

En annan sak som vi upptäckte så fort vi steg ur bilen var att det luktade kattpink i garaget. Marianne, en av våra katter bor i garaget under vintern när det är kallt. Marianne går helst inte på kattlådan utan hon vill gå ut och göra sina behov i snön. Under hela hösten har kattlådan stått "oanvänd" i garaget men nu var den använd men dock luktfri, lukten kom från torkrummet. Efter att jag sniffat, luktat och flyttat på saker lokaliserar jag lukten till golvbrunnen. Efter att jag hällt vatten i golvbrunnen försvann lukten -klok katt! Hon har nog hört uttrycket: -Det löser sig, sa han som sket i vasken!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du hittat till min blog och att du har gutefår - visst är de mysiga =) Här hemma är en mindre djurpark också. Får, höns, katter och en hund. Ska kika runt lite hos dig nu!

    SvaraRadera
  2. HAhaha, tur att det inte var den andra marianne=) Rackarns att ni fick det så kallt under eran åre-vecka. Ändå skönt att bara få åka iväg! Här i Enköping är det en ihållande kyla som ej verkar vilja ge sig... vi har haft mellan -15 till -25 nu i över en vecka.. ovanligt för att vara här och alla klagar på kylan! Det är verkligen kallt nu på dagarna på jobbet.. för vi är ju ute jämt. Vi spolar isar med brandslang, skottar snö, sandar och tömmer soptunnor. Inte så väldans roligt men men.. det är ju ett jobb iaf! Hälsa familjen!! kram

    SvaraRadera