torsdag 4 juli 2013

Stängsel

Efter två hektiska dygn är det bara att konstatera fakta -Det man inte gör ordentligt på en gång får man ofta göra om och då oftast med mer jobb... Mina två inplanerade semesterveckor i våras då jag skulle stängsla och städa upp här hemma gick om intet pga en dunderförkylning. Därför fick stängslingen bli på kvällar och utan efterkoll av ström på tråden (jag borde veta bättre...). Inte heller hade jag tid att kolla trådskarvarna... detta just en sommar som betet inte växer.
Till hästarna har vi precis lagom med bete men fåren har för lite och nu rymmer dom! Framförallt är det lammen som kryper iväg men även tackorna har rymt. Idag tog vi hem fåren och hela dagen har jag och sonen satt ner extrastolp, spänt tråd, dragit ut metalltrådarna i varje skarv, satt nytt elaggregat, grävt extra jordning och slagit under stängseltråden... Ändå sticker lammen ut -och nu har vi stark ström! Nä, nu går jag och lägger mig och jag kommer inte att räkna får för att somna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar