måndag 26 augusti 2013

Svart som natten

Bild på en av de två svarta, dock inte i går på natta
 
Eftersom jag innerst inne är en stor djurvän så känns faktiskt varje litet liv värdefullt. Dock hade jag lite problem när jag i går kväll skulle rädda en liten fladdermus som katterna fångat när den passerat på låg höjd. Eftersom jag vet att katterna inte äter upp fladdermöss utan bara fångar för jaktens skull så grep jag in i naturens gång. Men att försöka fånga ett fräsande fladdermus med en pinne och samtidigt hålla undan två svarta katter i kolmörker och dessutom vara rädd att bli biten -känns som en bragd, värd näst intill Nobelpriset!

2 kommentarer:

  1. Huvva, du är dagens hjälte! Jag hade en katt som "fiskade" in en fladdermus genom sovrumsfönstret en natt. Det blev för spännande för min smak. Jag tycker det är trevligt när dom är ute och flyger på kvällen, men jag vill INTE behöva hantera dom små liven.

    SvaraRadera
  2. Tror inte att jag skulle ha försökt en gång, fladdermöss är nämligen inte mitt favoritdjur

    SvaraRadera