torsdag 6 februari 2014

Känns bra!

 
Idag har jag åter varit till optikern. Nu har jag beställt läsglasögon -känns bra! Dock har jag svårt att hitta en båge för mina progressiva glasögon, kanske pga priset...? Känner att jag vill ha valuta för mina pengar och med det menar jag att jag verkligen vill vara nöjd på ALLA sätt -Bra syn och sitta bra i alla väder och situationer och sist men inte minst... se bra ut! :-D

Sedan var jag en sväng förbi min numera gamla arbetsplats för att lämna nycklar och januaris timlista/lönelista -känns bra!

Efter det blev det ett första kliv in i mitt nya liv då jag var på filmpremiären av Skeden, skålen och kniven -en film om slöjdaren Wille Sundqvist 87 år från Bjurholm. Dock hade jag fel glasögon och såg inte så bra, blev otroligt trött, så jag nickade faktiskt till en stund -pinsamt! Jag tyckte faktiskt det var intressant men det visar nog bara hur bra mitt beslut att äntligen skaffa ordentliga glasögon för alla situationer är.

Intog sedan middag med familjen på lokala pizzerian -tack morfar!

Åter hemma byter jag om till oömma kläder, dricker te, ser på TV, stickar sockar, hänger tvätt, sitter en stund vid datorn, förbereder för att gå ut till djuren en sista gång för kvällen -Det känns bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar