fredag 20 mars 2015

Hett objekt

Man tager vad man haver...
 
Idag har jag som många andra iakttagit och fotat den historiska händelsen som fascinerar många, nämligen solförmörkelsen eller om det ska anges riktigt -partiell solförmörkelse. Jag, dotter och son passade på att titta på solförmörkelsen genom CD-skivor -och det funkade! Sedan att försöka fota var betydligt svårare men dottern fick några bilder där man såg kanten av solen...

Solen fotad genom CD-skiva


Även om man inte tittade på solen så såg man skillnad, det blev markant mörkare och fåglar och djur blev något dämpade även om de inte tystnade helt. Men helt klart en upplevelse att minnas!

1 kommentar:

  1. God morgon..Skratt...jaa nog är det så som det sägs.. att nöden är uppfinningarnas moder För mig funkade det inte.trots CD skiva svetshjälm jag var nog FÖR säkert skyddad Så siktinställningen om man så säger ,var det sämre ställt med ingen omfamning av sol och måne fick jag på bild..

    SvaraRadera