tisdag 29 december 2009

Idag


Tign mars 2009

Idag är en sån där dag då man får vänta. Jag har ringt och bett veterinären komma och titta på "P" och "Valle" eftersom vi åker iväg till Åre nästa vecka och farmor och farfar ska sköta om djuren. Känns bättre att kolla upp så det inte blir "nått strul" när vi är borta. Samtidigt ska veterinären få kolla så att Thóra är dräktig samt att Tign inte är dräktig. Tign fick bråck på magen när hon var på betäckning i sommar och enligt ultraljud i augusti innan vi tog hem henne ska hon inte vara dräktig men jag vill vara 100% säker. För om hon är dräktig kan det bli problem vid "förlossningen". Här kan ni läsa mer om Tigns magbråck
Min andra väntan är postbilen. Jag har fått ett mail om att mitt te är på väg...

2 kommentarer:

  1. Susanne i Långviken4 januari 2010 kl. 21:53

    Te på väg....låter intressant, har du tips på bra ställe att beställa te (grönt) från på nätet?
    God fortsättning på det nya året!!

    SvaraRadera
  2. Hej, god fortsättning på er också!
    Tehörnan Umeå är alltid bra, finns även på nätet: www.tehornan.se
    /Christina

    SvaraRadera