onsdag 25 april 2012

Raketer & fyrverkeri


Som djurägare har man, oftast, ett stort motstånd mot raketer och fyrverkeri. Eftersom jag varit hundägare sedan 1988 och haft hund eller hundar som varit skotträdda sedan 1989 så ser man inte alltid fram emot smällande högtider. Hos oss har alltid hundarna reagerat mer eller mindre på raketer, fyrverkeri, övningsskytte och åska. Min första hund smet iväg hemifrån och hamnade mitt i övningsskytte med en AK4 och efter det låg han alltid under min säng vid dessa högtider samt så fort han hörde åska...
Det jag tycks märka är att det har ökat med raketer och fyrverkeri de senaste åren, förr var det mest på Nyårsafton, eller? Vad tycker du? Rösta gärna här till höger.

Enligt min lilla undersökning inför Valborg så visade det sig att 75% tyckte att användandet av raketer ökat men man kan nog inte säga att undersökningen är statistiskt säker med tanke på att det endast var 8 deltagare... men Tack ni som var med och röstade!

1 kommentar:

  1. Ja, det skjuts mer, helt klart.

    Lite märkligt med raketer såhär års, det är inte vidare effektfullt. Befarar att det blir en riktig pang-panghelg, med fint väder och sista april på måndag. Har en högdräktig förstföderska i hagen som borde fölat för en vecka sedan men drar ut på det.

    Tack och lov är vi ganska förskonade i vår by från smällandet, och våra hundar bryr sig inte om pang-pang. Egentligen inte hästarna heller, inte ens de som gått i storflock i Ryssland där de skjuter hästarna på håll när det är slakt, men ändå.. fasan vore en felskjuten raket som ränner in i flocken under helgen..

    SvaraRadera