onsdag 27 juli 2016

Tvättade minnen

 
Det är varmt, riktigt VARMT. Och jag är inte en vän av värme, inte så här. Jag tycker om sommar och sol men inte tryckande värme.
Något som passar bra när det är riktigt varmt är att tvätta trasmattor. Igår gick tvättmaskinen för fullt och tvätthon fick också göra sina insatser. Även om jag inte har så många trasmattor utlagda i huset för tillfället så tycker jag det är vackert med trasmattor! När jag hängde upp dessa tvättade mattor kom jag att tänka på -Jag har tvättat en massa minnen! Inte mina minnen utan minnen som i detta fall hör samman med min mans släkt och det hus som min dotter nu bor i varifrån dessa mattor kommer. Tänk så fantastiskt att kunna upptäcka en liten bit tyg som skymtar fram och man får tillbaka en glimt av ett minne...

1 kommentar:

  1. Nytvättade mattor och varma minnen..det ger ljuvliga dofter på många sätt de

    SvaraRadera