lördag 23 januari 2010

Från det en till det andra

Idag skulle jag vända på en blomma som dragit sig till ljuset. Då såg jag några gamla blad. Drog loss dessa men si då följde en planta med. Oj då. Jaha, sätta om. Hämta jord, kruka i källarn. Sätta om. Oj, den blomman behöver visst också lite jord. Mer jord. Oj, den skulle ha varit nedklippt och fått ny jord. Och den behöver en annan ytterkruka. Ner i källar´n. Oj, pelargonerna behöver nog lite vatten. Föresten skulle nog dom varit uppe i ljuset så att jag för en gångs skull har pelargoner som blommar i juni och inte i augusti. Upp med pelargoner. Vattna
Tänk vad det ena leder till det andra och helt plötsligt har jag en jordsäck på köksgolvet och total kaos men kanske har jag blommande pelargoner i juni...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar