fredag 3 september 2010

Häst med svans


Ett av mina andra loppisfynd igår är denna lilla dalahäst, 7cm hög, mycket smala ben och med svans! Eftersom detta är den enda dalahäst som jag har sett med svans så googlade jag på dalahäst och kom då till Grannas A Olsson Hemslöjd AB i Nusnäs, Dalarna. Jag skickade ett mail dit med bild och fråga om dom visste något om denna dalahäst. Inom 30 minuter hade jag ett svar som dessutom avslutades med trevlig helg, kul! I alla fall så skrev dom bla följande: "Sannolikt är det inte orginal att den har svans - men detta är inte en häst som vi känner igen, så vad vet man - den som har tillverkad denna kanske gjorde den med svans!"
Om det är någon som vet något ytterligare i hästsvansfrågan får ni mer än gärna höra av er! Bör nog tillägga att svansen nu endast har kvar några få strån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar