onsdag 9 mars 2011

Mina bullar

Så här fina blev kanelbullarna. Semmelbullarna blev små, nästan så små att dom inte syns...

Idag har vi bakat bullar, både kanelbullar och semmelbullar. Semmelbullarna som jag ville skulle jäsa och bli luftiga och höga blev tämligen små och satta medans kanelbullarna jäste över både åt sidan och uppåt. Fick ett infall att jag skulle prova baka semmelbullar efter att släktens bagare berättat hur man ska göra... Och det är klart att S-E hade sagt att man inte ska ha så bråttom med semmelbullar så med facit i hand så skulle jag ha gräddat dom sist, vilket jag inte gjorde... Men annars följde jag jag tipsen och kanelbullarna blev jättegoda!

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra kanelbullar!!
    Fettisdagsbullar ska inte vara för stora!
    konditorisemlor är som köpepizzor, ofta alldeles för stora.......... men det är klar stenhårda ska de inte vara.... bullarna alltså. Första gången jag bakade kanelbullar, blev de så hårda att jag försökte vattna dem för att de överhuvudtaget skulle gå att äta.

    SvaraRadera
  2. Har provsmakat semmelbullarna och dom blev mycket bättre än jag trott, helt ok faktiskt!

    SvaraRadera