fredag 18 mars 2011

Mjölkfritt

Här är Siggi bara några timmar gammal och mjölken gör honom gott!

Jag får ibland frågan om det här med mjölkfri kost, därför har jag nu gjort en etikett mjölkfritt där jag lägger ut en del saker som jag lärt mig sedan jag upptäckt att jag inte tål någon form av mjölkprodukter. Jag kommer även att lägga ut recept på bloggen allteftersom jag får tid. Min tanke med detta är inte att jag är någon "matmamma" men däremot har jag provat mig fram en del och upptäckt vilka recept som smakar gott och är lätta att laga och baka.

2 kommentarer:

  1. GOD MORGON Det ser jag fram emot med stort intresse och nyfikenhet Som mormor till barnbarn som inte tål mjölk,så är det ju bra att ha någon som har lite koll på olika recept Någon som liksom har banat vägen och testat lite olika recept Så jag bara har att åka med i den redan preparerade banan om jag så säger..Blir kul att få överraska dom med lite nya saker att äta Ha de GOTT i Helgen Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, en del recept är helt ok att baka mjölkfria medans tex semlor gör sig bäst med riktig grädde och alla andra försök bara gör en på dåligt humör!

    SvaraRadera