onsdag 2 mars 2011

En vecka senare...

Snart är det vår

Oj, vad tiden har sprungit iväg. Det är över en vecka sedan mitt senaste inlägg och så var ju inte min tanke... Här har det hänt en hel del och jag har tänkt fler gånger att det här måste jag skriva om...
  • Åkte ner till Nordingrå på en lömskt hal E4 med hästtransport. På väg hem stod det en långtradare över hela E4 och blockerade vägen. Ja, visst var det en lastbil registrerad i ett europeiskt land en bit bort från Sveriges vinterdäckstänkande...
  • Sonen hämtades hem eftersom han fått feber och var allmänt hängig.  "..ju mer vi är tillsammans, tillsammans, tillsammans. Ju mer vi är tillsammans ju sjukare vi blir. För din förkylning är min för kylning och min förkylning är din förkylning. Ju mer vi är tillsammans ju sjukare vi bli!"
  • Djurhälsovården gjorde "stickprovsbesök", vilket dom fö gör lite här och där i dagarna. Jag vet att mina djur har det bra och jag gör mitt bästa men man blir ändå orolig bara av ordet. Faktiskt ett mentalt jobbigt besök men ack så nyttigt att gå igenom sin djurhållning emellanåt. Besöket avlöpte till både min och länsstyrelsens belåtenhet.
  • Lämnade iväg kattungen Micke till sin nya familj och det kändes faktiskt bara kul. Jag tror att han kommer att få det bra hos Victoria och hennes familj och sen kommer han ju att bo granne med Molle och Lill Mattias eller som dom nu heter Texas och Dallas....
Nä, nu blir det nya tag och nya möjligheter! Må så gott och njut av vårvindarna som blåser över Sverige, tänk i måndags satt jag och åt min frukost på bron i solsken och med vårdropp från taket och fåglarna glatt kvittrande!

1 kommentar:

  1. Visst är det fantastiskt när man kan inmundiga morronkaffet på farstubron?! Jag diskade på altanen i solgasset igår, då mitt avlopp ju frusit. I gårkväll gick avloppet upp. Jippi. Men idag saknade jag diskstunden på altanen............ i solgasset.
    Kram
    /Ingemar

    SvaraRadera